Az online oktatás legfőbb baja a motiváció elvesztése
A tegnapi óvodai problémákról szóló cikkünk után, rengeteg visszajelzést kaptunk, főleg általános iskolai tanároktól, szülőktől. Ha az óvodákban feszült a helyzet, akkor az általános iskolákban még nagyobb a baj.
Az általános iskolák alsó tagozataiban van, ahol csak az osztály fele jár be az iskolába. Így az osztály tudása ketté szakad, hiszen a tanárok csak azokkal tudnak foglalkozni, akik ott vannak velük az iskolában.
A gyerekek motiválatlanok, a szülők a fásultak, a tanárok meg idegesek, hiszen tőlük mindenki azt várja, hogy készítsék fel alaposan diákjaikat a következő évfolyamra. A tanárok és a tanítók is fáradtak, frusztráltak és pont ugyanolyan bizonytalanok, mint mindenki más ebben az országban.
Az általános iskola felső tagozataiban, még rosszabb a helyzet. Itt már a felvételikre kell készülni, de a gyerekek online oktatásban „tanulnak” már második éve, a tanárok nem tudják motiválni őket. Mivel otthonról sem kapnak elég biztatást a szülőktől, ezért a gyerekek nem tanulnak. Leromlottak az osztályzatok. Így viszont nagyon kétségesek a továbbtanulási lehetőségek.
A tanárok jó része még feszültebb, még türelmetlenebb.
Összefoglalva a hozzánk befutott információkat, úgy tűnik, hogy összességében nagyon nagy a zűrzavar az általános iskolákban. Már senki nem tudja, hogy pontosan mit is kéne csinálni a gyerekekkel.
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |