Kábelkorbács-hiány miatt hamarosan leáll a teljes magyarországi autógyártás
László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke azt mondta ma, hogy:mindenhol érzékelhető a lassulás a hazai járműiparban, de egyelőre a legerőteljesebben az értéklánc elején lévő, sokadik körös beszállítóknál jelentkezik. Elsősorban az 50–100 munkavállalót foglalkoztató kkv-k érintettek nagy számban, illetve 1-1 multinacionális vállalatnál is jelentkezik probléma: ezek autóelektronikai és autóipari audiotechnikát gyártó vállalatok – magyarázta.
Hozzátette: az érintett cégek többsége egyelőre úgy vészeli át a kapacitáscsökkenést, hogy egy-egy műszakot leállít, vagy átszervezi azokat, esetleg egy-egy munkanapra nem hívja be az éjszakás dolgozókat. Több vállalat is úgy döntött, hogy a hosszú hétvégét követő napokban leállítja a termelést, és csak március 19-én indítják újra. De ha nem sikerül megoldani a problémát, akkor a következő héten már ennél is nagyobb gondok jöhetnek.
Még az sem lehetetlen, hogy teljesen elfogy a kábelkorbács, és akkor le kell állítani a hazai autógyártást.
László Zoltán szerint a gyártók egy része jelenleg abban reménykedik, hogy képes lesz észak-afrikai és közép-amerikai beszállítókkal kiváltani az ukrán partnereket, mivel a tengerentúlon szintén jelentős a kábelkorbács-kötegelő, illetve -gyártó cégek száma. Az viszont még nem biztos, hogy ez az elképzelés a gyakorlatban is működhet-e.
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |