Több millió autóipari dolgozó munkahelye kerülhet veszélybe
Európában november végén kifogyhatnak a magnéziumból, állítják egy közös közleményben ipari érdekvédelmi szervezetek, köztük az Európai Alumínium Szövetség és az Európai Acél Szövetség – írja a Telex.
A magnéziumot az autógyártás mellett a repülőgépgyártásban és az elektronikai iparban is használják, és az Európába érkező magnézium több mint 95% -a Kínából jön.
A magnéziumtermelés azért akadozik Kínában, mert az ország súlyos energiahiánnyal küzd. Ezért, a szövetség szerint milliók munkahelyét fenyegeti veszély, a helyzet miatt.
Az év elején chiphiány volt az autóparban. Nagy részben a világjárvány miatt, ezért több gyárban emiatt még a termelést is leállították. A probléma a gazdaságilag stratégiai fontosságú magyar autógyártást is sújtotta. A kecskeméti Mercedes-gyár hetekre szüneteltette a gyárt, a győri Audi pedig hetekig csak egy műszakban gyártott a globális mikrocsiphiány miatt. És sajnos a globális chiphiányt még évekig nyögheti az autóipar.
Fotó: MTI
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |