Annyira nincs munkás, hogy rabok építhetik a teherautókat
Más országokhoz hasonlóan Oroszország is munkaerőhiánnyal küzd, többek között a Kamaz teherautógyártó is lázasan keresi a megoldást. A cég vezérigazgatója Szergej Kogogin felajánlotta a Szövetségi Szövetségi Büntetés-végrehajtási Szolgálat programját: rabokat dolgoztatna az üzemekben – írja a Totalcar.
Egyelőre csak vizsgálják a megvalósíthatóságot, ám a koncepció marketingszempontból nem túl előnyös, még akkor sem, ha a Büntetés-végrehajtási Szolgálat leszögezte: a rendszer semmiben nem hasonlít a szovjet-éra Gulagjára.
A cégben 15 százalékos részesedéssel bíró Daimler a negatív felhangok miatt még beleszólhat a dologba, de a 4000 fős munkaerőhiánnyal nehéz vitatkozni.
Ennyi embert keresnek a Naberezsnije Cselniben működő üzemekbe, ahol most 24 ezer ember dolgozik. A Kamaz korábban már szerződtetett munkásokat a szomszédos Üzbegisztánból, de a koronavírus miatt sokuk elhagyta az országot, ráadásul a jövőben még több munkásra lenne szüksége a gyártónak.
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |