Egyre több embert vernek át a magukat banknak hazudó csalók
2-szer több a banki ügyfelek megtévesztéséről, a visszaélésekről szóló fogyasztói jelzések a Magyar Nemzeti Bank szerint – írja a 24.hu.
Az elkövetők 7 magyarországi hitelintézet nevében akarják az ügyfelek adatait megszerezni, vagy őket megtéveszteni. A visszaélési kísérletek során a csalók a bank ügyfélszolgálati telefonszámához hasonló számról hívják az ügyfeleket. Segítséget ajánlanak és sürgős intézkedést kérve az állítólagosan megtámadott bankszámlájuk elleni védekezéshez.
Az MNB elismerte, hogy komoly problémát jelent, hogy az elkövetők folyamatosan változtatják a módszereiket, illetve hogy maguk a bankok is felhívják bizonyos esetekben az ügyfeleket telefonon. Ráveszik az ügyfelet a pénze átutalására. Fontos tudni, hogy a bankok nem kérik ügyfeleiktől, hogy számlájuk biztonsága, védetté alakítása érdekében utalják át pénzüket egy másik számlára.
Fotó: Getty Images
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |