Minden harmadik magyar felnőtt nem tudja értelmezni a leírt szöveget
Hazánkban a különböző becslések szerint a felnőttek akár 33%-a funkcionális analfabéta – írja az ATV.
Az UNESCO 1999-es definíciója kimondja, hogy ha az egyén nehezen betűzi ki a szavakat, részben vagy egyáltalán nem érti, amit olvas, és egyáltalán nem is tud örömmel olvasni, akkor funkcionális analfabéta.
Ha eltekintünk az UNESCO által meghatározott fennkölt céltól, miszerint a közösség fejlesztése a célja az én írástudásomnak, akkor is nagy bajban vagyunk. Ugyanis az olvasás és az olvasás-értés kulcsfontosságú a középiskola elvégzéséhez, egy állásra való jelentkezéskor, annak betöltésekor is.
Kutatások szerinti Magyarországon a népesség 25%-a funkcionálisan analfabéta. Ez feltehetően abból is fakad, hogy amíg a diákok naponta találkoznak új szövegekkel, naponta kell azokat értelmezniük, addig a felnőtt lakosság sokszor ki is tudja kerülni, hogy ez mindennapi tevékenysége legyen, és csak kevés szembejövő szöveget értelmez.
Fotó: iStock
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |