A vécépapír ára is kap egy tízest
Sorra figyelmeztetnek a különböző gyártók, hogy a fogyasztói cikkek egész soránál kell árat emelniük, drágulnak az élelmiszerek, a tisztálkodó- és tisztítószerek, de még a vécépapír is – írja a napi.
Főként Magyarország és a régiós országok kapják csőstül az áremeléseket. Az Unilever gyártó az elmúlt negyedévben átlagosan több mint 4% -kal emelte a termékei árait. Ami 2012 óta a legnagyobb ugrás, és jelezte, hogy a drágulás jövőre sem áll meg. Hasonlóan nyilatkozott a Nestlé, a Procter & Gamble és a Danone is, amelyek termékei uralják a szupermarketek polcait és tele vannak velük a hűtők és a háztartások világszerte, így Magyarországon is.
Az ellátási láncok bedőlésének, az energia- és nyersanyagárak gyors emelkedésénék, a csomagolóanyagok és a kistávolságú szállítás drágulásának veszélyes elegye szép sorban minden árucikket elér.
Még legalább 12 hónapig inflációs nyomásnak nézünk elébe – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.
Szeptemberben az eurózóna inflációja 3,4%, Magyarországé 5,5% -ra emelkedett. A hosszúhozamú államkötvény-piacokon már látszik, hogy még magasabb inflációs szinteket áraznak Magyarországon és az EU-ban.
Fotó: Getty Images
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |