Ez nem Tisza sziget! A Jóreménység szigete a marketinghazugság mintalova

Van az a mondás, hogy a valóság gyakran unalmas, de a marketing bármikor szigetté varázsol egy földnyelvet is. Dimitri Ljasuk, a kapitalizmus fürge forgácsolója, most épp társadalmi felelősségvállalásnak álcázva próbálja leönteni mézes-mázas narratívával a Kiskörei zsilip egykori rakodónyúlványát. Hívják szigetnek – nem az. Még félszigetnek sem lehet jóindulattal nevezni, inkább egy földdarabka, amit a vízszabályozás és nem a természet rajzolt a tájba.
A projekt neve: „Jóreménység szigete 2025”. A neve beszédes, mert ha valami reményre szorul, az épp ez a történet. Reményre, hogy valaki tényleg elhiszi, hogy ez nem egy PR-fogás, hanem önzetlen ökológiai aktivizmus. A valóság: a legújabb “szigetfelújítás” egy újabb látványos díszletépítés, amit társadalmi munkára alapoznak – vagyis közösségi izzadsággal való közösségimédia-teljesítménynövelés.
És itt jön be a szocializmus árnyéka, amit annyira szeretünk a múltba száműzni. Mert mi más lenne ez, mint „önkéntes” munka egy magánprojekt céljaira, ahol az élményt a résztvevők adják, a kommunikációs hasznot viszont Ljasuk marketinggépezete zsebre teszi?
Az igazi környezetvédelem csendes, alázatos, és nem önportrék sorozata drónfelvételeken. A természet nem promóciós eszköz, hanem önmagáért való érték – vagy legalábbis az volt, mielőtt a branding elérte volna a Tisza mentét is.
A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már
kidolgozók szava. Újságot lehet szerelemből is írni, de amíg a pofánk
egyre nagyobb, a zsemlénk egyre kisebb! Kérjük, hogy támogasd a
SZÓCIKK működését az alábbi számlaszámon: MagNet Bank: 16200106-11517878 IBAN: HU88 1620 0106 1151 7878 0000 0000 Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkba is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen. |