Sosem volt még ilyen, 2000 milliárdos osztalékot fizet az Audi

Audi osztalék osztalékjövedelem
Audi

Az Audi Hungaria meglepetésre rég nem látott nyereséggel zárta az évet, a menedzsment pedig úgy határozott, hogy gigászi, 6 milliárd eurót, azaz 2000 milliárd forintot meghaladó osztalékot fizet – derült ki az E-beszámoló portálon közzétett eredményfelhasználásról szóló határozatból.

Az Egyedüli Részvényes a Felügyelőbizottság és a könyvvizsgáló jelentésének birtokában úgy határozott, hogy elfogadja a Társaság Igazgatósága által a számvitelről szóló törvény elveinek megfelelően elkészített 2020. üzleti évre vonatkozó jelentést: Az AUDI 2020. üzleti év adózott eredménye: 499.118.524,56 EUR €, és a szabad eredménytartalékkal kiegészített előző üzleti évi adózott eredménye terhére,

“6.000.000.000 €, azaz hatmilliárd euró összegű osztalékról döntött.”

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary és a Magyar Suzuki nyeresége viszont jelentősen csökkent 2020-ban

A koronavírus váratlan megjelenése, a járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott szigorú intézkedések több alkalommal is a termelés ideiglenes leállásához vezettek. Ennek hatására mintegy 92 ezer autóval kevesebb készült el a hazai üzemekben. A koronavírus-járvány ugyanakkor eltérően hatott a magyarországi operációk teljesítményére, a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz a gyártás tekintetében kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten marad, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el tavaly.

Forrás: AUDI E-beszámoló portál

A koronavírus-járvány váratlan megjelenése, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések rendkívül nehéz helyzetbe hozták a globális autóipart tavaly. Az eseményektől természetesen a magyar autógyártás sem tudta függetleníteni magát, amelynek eredményeként jóval kevesebb személyautó készült hazánkban 2020-ban, mint egy évvel korábban.

A gyártás tekintetében a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten maradt, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el.

Továbbiak a Portfolio cikkében.

  A Szócikk a dolgozók, a dolgozni akarók, illetve az életüket már kidolgozók szava. Posztjaink kommentálhatók a Facebookon, várunk Facebook-csoportunkban és a Twitteren is. Ám te is írhatsz, te is szólhatsz képpel és hanggal, amit viszont mi olvasunk, hallunk, nézünk, sőt, akár közreadunk. Leveled várjuk az info@szocikk.hu címen.

Kapcsolódó tartalmak